Onze tocht van negreira naar dumbria logoso.

9 mei 2018 - Dumbría, Spanje

Na zwaar overleg gisteren avond hebben we besloten de wijze raad van de receptionist te volgen. Dus hebben we besloten om de eerste 10 kilometers te skippen. Dit wil zeggen per taxi. Wat een geluk. Het bleken 10 km bergop in mist en regen,zonder voetpad en langs de grote weg. Dus voor de pelgrims in spe een goed advies: "wees geen held. Neem een taxi voor weinig geld." We hebben de kosten ook nog eens gedeeld met een Duits koppel, dat blij was dat ze mee konden rijden. Eens uit de auto klaarde het op en trokken we de velden in. Elke boer had vandaag zijn mestkar geledigd. Het leek wel nationale mestdag. We hadden we een serieuze berg omzeild, maar helaas volgden er toch nog enkele kuitenbijters. We werden beloond met mooie vergezichten. Om de traditie te bewaren hielden we een kleine bezinning met tekst met muziek van audry mae "forever young". Dan belandden we in een klein barreke. Daar was het showtime van de Ieren en de Schotten,met kilt. Het Duitse koppel van s morgens zijn met marieroos hare halve pistolets ervan door gegaan. We waren nog niet broederlijk genoeg zeker. Op 7 km van de eindmeet waren lucienne en marieroos wijs genoeg om de taxi te bellen. Raar maar waar. Vanaf dat lucienne,die het meeste last had van de mestgeur,in de auto zat,was t gedaan met de stank. Nog 7 km door de bergen en dan zijn we aangekomen in ons appartementje. Wij zijn goed moe, maar t was een mooie dag. Tot morgen.

1. Marlies Schoefs:
    9 mei 2018
    Geweldig jullie mogen trots zijn
  2. Sabine:
    9 mei 2018
    Dat hebben jullie alweer goed gedaan. Op naar de volgende.👍👍👍👍
  3. Christine:
    9 mei 2018
    Geweldig dames, luister maar goed naar de goede raad van de mensen daar. Jullie zijn toppers👍. Wat brengt de dag morgen? 😘
  4. Mia:
    9 mei 2018
    Amaai dames zoveel km op de teller chapeau.En die geur dat moeten jullie eens onderzoeken.op naar morgen
  5. Josine Moermans:
    9 mei 2018
    Morgen trekken we naar zee het stadje Cee. Wel niet zoveel kilometers als vandaag. Groetjes
  6. Chris:
    9 mei 2018
    Dag de meisjes, gij hebt dat weer goed gedaan allemaal: sportief én verstandig (een absurde combinatie). Ik snap wel niet dat ge eerst een paar uur gaat vliegen, dan uw kuiten molesteert, dan de taxi pakt en dan weer opnieuw gaat bergbeklimmen om uiteindelijk geuren uit Millen op te snuiven (Marie-Rose is de enige die daar echt op getraind is volgens mij). Als ik de foto's zie van de terraskes en buffetten en van 5 lachende meisjes groeit mijn begrip wel hoor. Allez, morgen nog wat kilomètres à pieds en ge zijt weer wat korter bij de eindbestemming; Nog veel plezier en interessante ervaringen en ontmoetingen. Ik volg u op de voet, vanuit mijn bureaustoelke wel te verstaan! Walk on meisjes... Dikke kus van Chris en oma (die niet veel snapt van zo ene blog).
  7. Astrid:
    10 mei 2018
    Leuke foto's dames.. Geniet nog van et wandeling! Zet hem op xxx